گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی

نوشته شده توسط محمد سیفی پنجشنبه ۱۴۰۱/۹/۳ ساعت ۱۶:۵۵ - گروه خبری اجتماعی - مکان : گیلان لاهیجان

گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی

به گزارش ایرانیان سبز؛

اسدالله عباسی استاندار گیلان در همایش پیشگامان رهایی که به مناسبت سالروز تشکیل بسیج دانشجویی در سالن حزین لاهیجی دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان برگزار شد، در جمع دانشجویان بسیجی با گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی ، تشکیل بسیج را یکی از تصمیمات هوشمندانه و نوآورانه حضرت امام خمینی(ره) خواند و با اشاره به رویکرد و ماهیت مردمی بسیج ، افزود: بسیج از بطن مردم است و تمام اقدامات و عملکردش در راستای خدمت صادقانه به مردم و رفع محرومیت ها ترسیم شده است

استاندار گیلان با اشاره به نقش بی بدیل بسیجیان در هشت سال دفاع مقدس، بیان کرد: دفاع مقدس صحنه تمام عیار رزمایش بسیجیان جان بر کف برای دفاع از کیان اسلامی بود.

وی بر تقویت سواد گفتمان سیاسی، اجتماعی ، فرهنگی و هنری در دانشگاه ها با الگوپذیری از رویکرد بسیجی در مسئله کرسی های آزاداندیشی و جهاد تبیین با بهره گیری از منویات رهبر معظم انقلاب تاکید و عنوان کرد: بسیج دانشجویی در اندیشه، رفتار و نگرش جامعه تحول ایجاد کرده و توسعه جامعه با تقویت رویکرد متعالی بسیج محقق می شود.

عباسی، پرورش اساتید و دانشجویان نخبه در کشور را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: در دوران پهلوی هیچ انگیزه ای برای تربیت پرورش اساتید و دانشجویان وجود نداشت و ظرفیت های امکانی آموزشی هم بسیار ضعیف بود که با استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی این فضا به سوی تعالی تغییر یافت.

 وی با اشاره به تشکیل بسیج دانشجویی، افزود: بسیج دانشجویی در اندیشه، رفتار و نگرش جامعه هدف تحول ایجاد کرده است.استاندار گیلان با بیان اینکه دانشجو باید در بخش های مختلف الگوساز باشد ، گفت: دانشجو قوه محرکه و پویایی جامعه است و نقش مهمی در توسعه و پیشرفت کشور ایفا می کند

استاندار گیلان با تاکید بر همگرایی بیشتر بین دستگاه های اجرایی و دانشگاه ها، بیان کرد: از گذشته خلاهایی بین دانشگاه ها و دستگاه ها ایجاد شده که باید این شکاف با تشکیل برنامه ها و همایش و حضور در جمع دانشجویان پُر شود.

عباسی با تاکید بر ایجاد فضایی گفتمان محور در دانشگاه ها بیان کرد: باید شرایطی فراهم شود تا دانشجویان و نخبگان آموزشی مسئولان و دستگاه ها را مورد نقد قرار دهند و مسئولان هم موظف به پاسخگویی هستند.

وی با بیان اینکه سواد گفتمانی سیاسی، اجتماعی ، فرهنگی و هنری در دانشگاه ها تقویت شود، افزود: نقد منصفانه همراه با ارائه راهکار از سوی دانشجویان موجب گره گشایی مسائل می شود.

عباسی در ادامه با بیان اینکه لاهیجان بعنوان پایتخت چای کشور مزیت های فروان گردشگری دارد، اضافه کرد: با تکیه بر مزیت های گردشگری گیلان، لاهیجان را بعنوان پایتخت چای کشور ثبت و معرفی شده است که قدم بسیار مهم و ارزشمندی است

استاندار گیلان از فعال سازی ۱۶۵ واحد تولیدی راکد و نیمه تعطیل در استان خبر داد و تصریح کرد: بیش از ۸۰۰ واحد تعطیل و نیمه تعطیل در گیلان وجود دارد که با راه اندازی مجدد آن می توان بخشی از چالش های اشتغال استانرا حل کرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان نیز در این گردهمایی با گرامیداشت هفته بسیج و سالروز تشکیل بسیج دانشجویی؛پیروی از آرمان‌های امام راحل، وصایای شهدا و منویات رهبر معظم انقلاب را چراغ راه جامعه برشمرد و گفت: بسیج یادگار بزرگ و درخشان امام راحل و مظهر اقتدار ملی و نمایشگاه صفا، اخلاص، بصیرت و مجاهدت است.

مجید عاشوری هدف از برگزاری هفته بسیج را گسترش فرهنگ بسیجی در جامعه و تجدید بیعت و آشنایی نسل جوان با آرمان‌های انقلاب و دفاع مقدس عنوان و اظهار کرد: بسیج منشا خیرات و برکات فراوان است و به یمن حضور و فعالیت های گسترده بسیج است که کشور اسلامی مان و ملت سلحشور آن از گزند نابکاران و نا اهلان تاریخ حفظ شده است.

وی بیان کرد: بسیج ویژگی های خاص و برجسته‌ای دارد که مهمترین آنها فراگیر بودن، داوطلبانه بودن اعضا، انعطاف‌پذیری و مردمی بودن آن است.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در ادامه با قدردانی از خدمات و اهتمام دکتر عباسی استاندار گیلان به دانشگاه آزاد اسلامی در دوران متمادی خدمتگزاری وی، با ارائه گزارشی فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان گفت: این واحد دانشگاهی در آذرماه ۶۷ با هدف گسترش آموزش عالی توسط دکتر میر مظفر معصومی استاد ریاضی دانشگاه تهران تاسیس شد و اکنون با دارا بودن ۲۱۰ عضو هیئت علمی تمام وقت در ۲۰ رشته دکتری تخصصی و۸۵ رشته کارشناسی ارشد و بیش از ۱۰۰ رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی به بیش از ۸ هزار دانشجو خدمات آموزشی ارائه می دهد.

وی ادامه داد: این واحد دانشگاهی به ارزیابی مشکلات موجود مانند زباله ورود کرده و راهکار هایی مانند تفکیک از مبدا و دفن بهداشتی، طراحی سایت پلان جدید و حل مشکلات شیرآبه و آلودگی آب های زیرزمینی را به شهرداری ها پیشنهاد داده است.

در پایان این همایش، از خانواده شهدای امنیت حمید پورنوروز و مجید یوسفی و نیز دانشجویان نمونه بسیجی با حضور عباسی استاندار گیلان و دیگر مسئولان تجلیل شد


تصاویر خبر
برای ثبت نظر خود باید وارد سایت شوید ورود یا ثبت نام