شناسایی معضلات شهری توسط محققانِ دانشگاه آزاد لاهیجان و ارائه راه حل مناسب

نوشته شده توسط کیومرث شیدایی سه شنبه ۱۴۰۱/۶/۲۹ ساعت ۱۴:۵۷ - گروه خبری علمی - مکان : گیلان لاهیجان

شناسایی معضلات شهری توسط محققانِ دانشگاه آزاد لاهیجان و ارائه راه حل مناسب

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان:

شناسایی ۱۳۰ معضل شهری توسط محققانِ دانشگاه آزاد لاهیجان/ دستگاه هوشمند تشخیص کیفیت برگه سبز چای به بهره‌برداری می‌رسد

دکتر عاشوری  گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با تشکیل کارگروه‌های متعدد ۱۳۰ معضل شهر لاهیجان در حوزه های مختلف اعم از زبان انگلیسی و حسابداری تا مشکلات محیط زیست، پسماند زباله و آلودگی آب را شناسایی کرد و راهکارهای مناسب آن به فرمانداری لاهیجان ارائه شد.

 مجید عاشوری با تاکید بر این‌که دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی فرصت مناسبی برای توسعه رشته‌هایی از جمله کشاورزی فراهم کرده‌اند اظهار کرد: یکی از معضلات گیلان زمین های کشاورزی است که تسطیح اراضی در آن‌ها به‌طور کامل صورت نگرفته؛ بنابراین به فکر تاسیس رشته مکانیک ماشین‌های کشاورزی افتادیم تا به تسطیح اراضی با تعمیر ماشین‌های کشاورزی، کمک دیگری نیز انجام دهیم که از مهر ۱۴۰۱ این رشته در دانشکده مهارت و کارآفرینی لاهیجان جذب دانشجو خواهد داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان بیان کرد: لاهیجان یکی از گردشگرپذیرترین شهر های ایران است و ظرفیت ایجاد رشته گردشگری در دانشگاه واحد لاهیجان وجود دارد. در حال برنامه‌ریزی برای جذب هیئت علمی و تاسیس این رشته در لاهیجان در سال‌های آتی هستیم.

او با اشاره به اینکه درصد قابل توجه درآمد دانشگاه آزاد از شهریه‌های دانشجویان می باشد و این دانشگاه از بودجه‌های دولتی استفاده نمی‌کند، عنوان کرد: درحال حاضر حدود ۵ درصد منابع درآمدی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان از منابع غیر شهریه‌ای است اما باتوجه به امکاناتی که در اختیار داریم تجهیزات، آزمایشگاه‌ها و همچنین فعالیت دفتر توانمندسازی و برنامه‌های متعدد در تلاش هستیم این منابع درآمد غیر شهریه‌ای به ۱۰ درصد برسد.

عاشوری با اشاره به کسب رتبه سوم کشوری واحد لاهیجان در رتبه بندی سایمگو، تعداد مقالات علمی‌پژوهشی و استنادات به این مقالات را از شاخصه‌های این رتبه بندی دانست و گفت: کسب این عنوان حاصل زحمات اعضای هیئت علمی و دانشجویان بوده و مجموع این فعالیت‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته شده است.

مجید عاشوری با اشاره به اینکه در واحدهای کارآموزی تجربه کافی برای مهارت آموزی بدست نمی آید گفت:طرح پویش یکی از طرح های پیشرو می باشد و دانشگاه آزاد لاهیجان نیز با انعقاد تفاهم نامه با یکی از شرکت های ماشین سازی از مهر ماه سال جاری دانشجویان ممتاز در رشته های مختلف مهندسی صنایع ،مهندسی مکانیک،حسابداری مهندسی کامپیوتر و... به شرکت معرفی خواهند شد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد یک دانشگاه مسئله‌محور است و نمی‌تواند نسبت به موضوعات جامعه بی‌تفاوت باشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با تشکیل کارگروه‌های متعدد ۱۳۰ معضل شهر لاهیجان در حوزه های مختلف اعم از زبان انگلیسی و حسابداری تا مشکلات محیط زیست، پسماند زباله و آلودگی آب، شناسایی کرد و راهکارهای مناسب آن به فرمانداری لاهیجان ارائه شد. دانشگاه آزاد لاهیجان می‌تواند چالش‌های شهری را در قالب طرح‌های پژوهشی و پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی بررسی کند و تا مشکلات شهر رفع شود.

تصاویر خبر
برای ثبت نظر خود باید وارد سایت شوید ورود یا ثبت نام