نشست دکتر فرخی با اصحاب رسانه در دانشگاه آزاد واحد لاهیجان

نوشته شده توسط مهرانه اسماعیل پور یکشنبه ۱۴۰۱/۶/۲۷ ساعت ۰۶:۰۶ - گروه خبری اجتماعی - مکان : گیلان لاهیجان

نشست دکتر فرخی با اصحاب رسانه در دانشگاه آزاد واحد لاهیجان

دکتر رسول فرخی در گفتگویی با اصحاب رسانه خبر داد: پروژه ی تقاطع غیر همسطح میدان گیل ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است . فاز اول مجتمع فرهنگی شهرستان لاهیجان در ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ افتتاح خواهد شد . پژوهشکده هواشناسی در دانشگاه آزاد اسلامی چه از نظر تاریخی وچه جغرافیایی از پروژه‌های مهم شهرستان لاهیجان است. ارتباطات سیار در حوزه شهرستان های لاهیجان ،سیاهکل و رودبنه به ۸۰ درصد می رسد

نماینده شهرستان سیاهکل، لاهیجان در نشست خبری که روز پنجشنبه در سالن خواجه نصیر دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان برگزار شد ضمن تقدیر و تشکر از فعالان عرصه خبر گفت: خبرنگاران واسطه ی مستقیم بین نظام حکومتی و مردم هستند اولین موضوعی می تواند مسیر درست هدایت کند خلاقیت و هوش سیاسی و اجتماعی خبرنگار است و یقین داشته باشید که ماهیت و نگرش خبرنگاران متفاوت است و موضع را طوری می بینند که اصل موضوع است نه سطحی که یکی از ویژگی های خبر نگار محسوب می‌شود نگرش خبرنگار یعنی موضوع را با ذات خودش و نگرش جدید که در حوزه توسعه در همه ی موارد خصوصاً امروزکه دنیا در مسیر توسعه پایدار قرار دارد.

در ادامه فرخی برخی از عملکرد هایش را بر شمردو گفت :در بررسی وضعیت موجود پیدا کردن نقاط ضعف و قوت در شهرستان اولین گزینه های بهداشت و درمان شهرستان لاهیجان و سیاهکل که بر اساس اسناد توسعه دو شهرستان با همکاری و هماهنگی روسای دانشگاه استانداری قرار بود دو بیمارستان در شهرستان لاهیجان تاسیس شود ولی متاسفانه دو بیمارستان ادغام شد که بر اساس جامعیت و محور بودن شهرستان پیگیری و دستور برگشت بیمارستان سیدالشهدا مرکز سرطان شناسی و م ۲۲ آبان به بیمارستان سوختنی و جراحی تبدیل شد

وی افزود :مشکلات بیمارستان پیروز نیز در حال مرتفع شدن می باشد و به دستور وزیر بهداشت اولین دستگاه ام آر آی که وارد شود متعلق به شهرستان لاهیجان است وی اذعان داشت : دیلمان نیز مرکز بهداشت فرسوده ای داشت به علت مشکلات کوهستانی و دستور مجوز بیمارستان محلی را گرفتیم و در بخش خصوصی نیز بیمارستان میلاد تجهیزات گرفته شد.

نماینده مردم شهرستان لاهیجان در خصوص پروژه میدان گیل اذعان داشت پروژه تنها ۴ ستون داشته و پیگیری‌های انجام شده اعتبار حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از منابع مختلف تهیه شده که ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و توانستیم ۳۵۰ میلیارد تومان از ماده ۲۸ قانون تسهیلات بگیریم.

وی با اشاره به محور سیاهکل بازکیاگوراب را بسیار استراتژیک می باشد گفت :

در حوزه اعتبار ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار داشته بر اساس ماده ۵۶ توانستیم دستگاه اجرایی را مجاب کنیم و ۲۷۰ میلیارد تومان به بار نشست که دولت تضمین کرد که تا هفت سال پرداخت شود این محور گلوگاه شهرستان لاهیجان است.

و نیز جاده ی سیاهکل به دیلمان با توجه به مشکلاتی که وجود دارد ۲۰ میلیارد تومان اعتبار گرفتیم و ۲۰ میلیارد برای جاده ی آن و پیمانکاران را مجاب به به کار کردیم .

جاده ی سنگر و سیاهکل اتوبان که تبدیل به قتلگاه شده شده و نگرانی وجود داردتبدیل به جاده ی اصلی شد و نهایتا دستور روشنایی معابر را صادر کردند که در این مسیر بحث تقاطع زیر گذر و رو گذر جز برنامه ها می باشد . وی در ادامه به جاده های نامطلوب روستاها اشاره داشت ک گفت: استحضار داریم که اعتبارات جاده های روستایی استانی است با پیگیری های متفاوت تحت عناوین مختلف مذاکرات داشتیم اعتبار ملی خوبی در قالب های متفاوت گرفتیم و همچنین مطالبات جدی مردم رودبنه در به بحث جاده ی دریا انجام میشود.

نماینده ی  مردم لاهیجان و سیاهکل در ادامه از ارزشمندی مفاخر فرهنگی سخن گفت و افزود: ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای شناخت مفاخر شهرستان های لاهیجان و سیاهکل اختصاص یافته و ما بر ان شدیم که برای شناخت تاریخ مان و اینکه در کجا قرار داریم تلاش نماییم چون جامعه ای که معرفتی نو از تاریخ خود نداشته باشد برای آن جامعه پویایی و پیشرفت محقق نخواهد شد .

دکتر فرخی با اشاره مجتمع فرهنگی در شهرستان لاهیجان که قریب ۲۰ سال نیمه کاره مانده بود بود گفت: با توجه به استانی این پروژه پیگیری انجام شد و از وزیر مربوطه اعتبارات لازم اخذ گردید وقول گرفته شده در ۲۲ بهمن ۱۴۰۱فاز اول مجتمع افتتاح خواهد شد همچنین بخش مجتمع هنری تنها سینمای سیاهکل نیز حدود ۲۰ سال مانده بود اعتبار گرفته شده که از مدیرش میخواهیم با جدیت برخورد کند تا در سال آینده افتتاح شود.  فرخی در ادامه ی این نشست به چالش های آب شرب ،کشاورزی و پسماند اشاره کرد و گفت: بحث آب شرب ، کشاورزی و پسماند از موضوعات جدی در استان است که نداشتن الگوی مصرف درست ، افزایش جمعیت، استفاده بی رویه، عدم توجه به توسعه پایدار موجب معضلات زیادی شده و در حالیکه در حوزه آب شرب ، حوزه برخورداری شهرستان لاهیجان و سیاهکل حدود ۷۷ درصد و میانگین کشوری ۷۵ درصد است و ما شهر سبز هستیم اما حدود ۷۰ روستا در لاهیجان و ۶۰ روستا در سیاهکل تنش آبی ۸۰ درصد دارند.

وی خاطر نشان کرد پروسه ی مهم پژوهشکده ی هواشناسی را در دانشگاه آزاد لاهیجان پیگیر می باشم که این جایگاه چه تاریخی و چه جغرافیایی پروژه مهم لاهیجان است .

نماینده شهرستان سیاهکل و لاهیجان به توسعه ارتباطات سیار نیز گریزی داشت و گفت : ۴ آنتن در منطقه دیلمان افتتاح و ۳آنتن در دستور کار لاهیجان و۹مجوز در داخل شهرستان لاهیجان گرفتیم وتا نیمه اول سال ۱۴۰۱ دقیق تقریبا ارتباطات سیار در حوزه ی رودبنه به ۸۰ درصد می رسد.

وی در پایان به سوالات متعدد خبرنگاران در حوزه های مختلف پاسخ داد.. دو دانشگاه در دیلمان راه اندازی می شود

برای ثبت نظر خود باید وارد سایت شوید ورود یا ثبت نام