مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان: آرمان شهر ما تولد تئاتریست که متعلق به همه است

نوشته شده توسط خبر نگار سبز شنبه ۱۴۰۱/۴/۲۵ ساعت ۱۰:۰۱ - گروه خبری اجتماعی - مکان : گیلان لاهیجان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان: آرمان شهر ما تولد تئاتریست که متعلق به همه است

به گزارش خبر نگار سبز در متن پیام رضا ثقتی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان آمده است: در گفتمان فرهنگی دولت، مردم محوری جزو لاینفک امور و پوسته جدا ناشدنی سیاست ها و رویکردهای پیش روی ماست.در این گفتمان پیشرانی هنرمندان به عنوان یک ظرفیت عظیم و سرمایه اجتماعی در نظر گرفته شده،این یعنی که هنرمند با سیاست گذاری و پشتیبانی دستگاه فرهنگی، تمام امور را؛ خود بدست می‌گیرد و آن را رهبری می‌کند و در ریل اجرا می گذارد و نتیجه مطلوب را دریافت می‌کند.
حوزه هنر های نمایشی بدون اغراق اصلی ترین بستر پیشرانی هنرمندان است؛یعنی تئاتر مردم،برخواسته از عزم،اراده ، باور و اعتقاد قلبی مردمی که همیشه پای کار کشور عزیز ایران اسلامی ایستاده اند ،در تئاتر مردم محور "صحنه" روایتگر دغدغه های پاک یکایک آحاد جامعه است .
هنرمند زندگی قهرمانان جامعه خود را نقش آفرینی می‌کند،نسبت به رویداد های خوب سرزمین خود بی تفاوت نیست و تئاتر مردم، تربیت محور است .اعتقادش پرورش روح و اندیشه مخاطبین به سمت و سوی کمال است ، تئاتر مردم محور برای بن‌بست های فرهنگی جامعه ایده و راهکار دارد ،چتر تئاتر مردمی‌ بر روی همه ی اندیشه ها و باور ها سایه گسترانیده، این تئاتر در فکر شکوفا نمودن استعدادها و بارور کرددن اندیشه ها و تعمیق بخشی به فکر های خلاق و پویای جامعه است.
تئاتر مردم محور با آلام جامعه زندگی می‌کند ،باخوشی ها و شادی های مردم نقش آفرینی می کند و به اسطوره های سرزمین خود که مردانه وار از سرزمین و تمامیت ارضی فکری فرهنگی و اجتماعی جانانه ایستاده اند تکیه می‌کند.
در این صورت است که این تئاتر با همه مردم قرابت و همزیستی دارد و مردم نیز آن تئاتر را از خود می‌دانند و براستی ، در اینجاست که این تئاتر همیشه مانا ،ماندگار و ابدیست .
حال در یازدهمین جشنواره تاتر خیابانی شهروند تحقق عالیه تاترمردم محور را در بطن جشنواره شاهدیم و هنرمندان نمایش گیلان به پایتختی لاهیجان تبلور این اراده و این باورند که تاتر برای همه مردم و زبان گویای آحاد جامعه است.

تصاویر خبر
برای ثبت نظر خود باید وارد سایت شوید ورود یا ثبت نام