مرکز تحقیقات گیاهان دارویی و بومی دیلمستان مرتبط با علوم دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان راه‌اندازی شد

نوشته شده توسط خبر نگار سبز یکشنبه ۱۴۰۱/۶/۱۳ ساعت ۱۰:۰۱ - گروه خبری علمی - مکان : گیلان لاهیجان

مرکز تحقیقات گیاهان دارویی و بومی دیلمستان مرتبط با علوم دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان راه‌اندازی شد

دکتر مجید عاشوری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان اعلام کرد:

مرکز تحقیقات گیاهان دارویی و بومی دیلمستان مرتبط با علوم دانش‌بنیان در این دانشگاه راه‌اندازی شد.

دکتر عاشوری با اعلام راه‌اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی و بومی دیلمستان مرتبط با علوم دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان اظهار کرد:

یکی از مباحث عمده علوم دانش‌بنیان، مطالعه و تحقیق بر روی گیاهان دارویی بوده و توسعه و گسترش استفاده از این ظرفیت از مباحث کلیدی در دنیای امروز است.

 با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در راستای تحقق اندیشه‌های بنیادین برای گسترش سلامت جامعه، اقدام به ایجاد مرکز تحقیقات گیاهان دارویی و بومی دیلمستان کرده است، اضافه کرد:

این واحد دانشگاهی با همت اعضای هیئت علمی و امکانات درخور توجه خود، تلاش دارد تا زمینه بهره‌مندی عموم مردم را از ظرفیت گیاهان دارویی مناطق همجوار خود و سپس سراسر کشور فراهم سازد.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ادامه داد:

در این راستا پس از تغییر و بررسی‌های علمی و پژوهشی و میدانی فراوان بر روی گیاهان دارویی و بومی با هدف تجاری‌سازی آن ، تمهید برای ایجاد مرکز تحقیقات گیاهان دارویی و بومی دیلمستان در اقلیم کوهستانی دیلمان از توابع شهرستان سیاهکل در استان گیلان در دستور کار قرار گرفت.

دکتر عاشوری با بیان اینکه پس از رایزنی‌های فراوان و با جمع‌آوری اسناد و مدارک لازم مجوز مربوطه صادر شد، بیان کرد:

پس از مرکز تحقیقات علوم شیلاتی (دکتر کیوان چمخاله) و مرکز مطالعات بافت‌های تاریخی، این مرکز سومین مرکز فعال علوم دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان است که در حوزه گیاهان دارویی به فعالیت آکادمیک می‌پردازد.

وی، وجود این مرکز را برای رشد و بالندگی منطقه بسیار مفید دانست و ادامه داد:

قطعاً راه‌اندازی و ایجاد این مرکز منجر به توسعه اقتصادی، علمی و گردشگری منطقه می‌شود و مردم بومی از آثار آن نفع فراوانی می‌برند.

تصاویر خبر
برای ثبت نظر خود باید وارد سایت شوید ورود یا ثبت نام