لاهیجان مقام سوم واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

نوشته شده توسط خبر نگار سبز جمعه ۱۴۰۱/۶/۴ ساعت ۰۹:۴۱ - گروه خبری علمی - مکان : گیلان لاهیجان

لاهیجان مقام سوم واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان گفت: براساس اطلاعات وبسایت ارزیابی مراکز تحقیقاتی، علمی و آموزشی سایمگو، این دانشگاه موفق به کسب رتبه سوم بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی شد.

مجید عاشوری اعلام کرد که دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در آخرین نظام رتبه‌بندی جهانی سایمگو در سال ۲۰۲۲ رتبه نخست استان گیلان و رتبه سوم کشوری را بین واحدهای دانشگاه‌ آزاد اسلامی کسب کرد.

وی با توضیح شاخص‌های عملکردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در سه حوزه پژوهش و نوآوری و اجتماعی عنوان کرد: برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت را پایه‌ریزی کرده‌ایم و می‌کوشیم براساس اهدافی که در نظر گرفته‌ایم این دانشگاه را به‌عنوان دانشگاهی پیشرو در این سه حوزه معرفی کنیم، امیدوارم در آینده نزدیک شاهد تحقق اهداف خود باشیم.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان متذکر شد: براساس پایگاه رتبه‌بندی سایمگو در شاخص پژوهش، واحد لاهیجان در سال ۲۰۱۳ رتبه ۴۹۸ را داشت و اکنون با توان بالایی که کادر هیئت علمی ما دارند و با ارائه مقالات پژوهشی در سال‌های گذشته موفق شدیم رتبه دانشگاه را به ۴۱۰ در سال ۲۰۲۲ ارتقا بخشیم.

عاشوری تأکید کرد: در شاخص نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان رتبه ۴۳۸ را در سال ۲۰۱۳ داشته که در سال ۲۰۲۲ به رتبه ۴۰۰ دست یافتیم و در شاخص اجتماعی نیز واحد لاهیجان ییشرفت چشمگیری داشته و رتبه ۲۴۹ را در سال ۲۰۲۲ اخذ کرده است.

وی تبیین کرد: نظام ارزیابی سایمگو براساس بررسی و ارزیابی تعداد مقالات پژوهشی دانشگاه‌های برتر کشورهای مختلف در بانک اطلاعاتی اسکوپوس است که شاخص پژوهشی با وزن ۵۰ درصد، نوآوری با وزن ۳۰ درصد و اجتماعی با وزن ۲۰ درصد ارزیابی می‌شود.

دکتر عاشوری افزود: معیارهایی که براساس شاخص پژوهشی در نظر گرفته می‌شود، به تعداد تولیدات علمی دانشگاه در پایگاه اطلاعات دانش اسکوپوس، تعداد بازدیدهای داخلی و خارجی نسبت به تولیدات علمی و پژوهشی و تعداد مقالات پژوهشی که اعضای هیئت علمی دانشگاه نویسنده مسئول آن است.

دکتر عاشوری عنوان کرد: ملاک ارزیابی شاخص نوآوری تعداد اختراعات ثبت شده دانشگاه در پایگاه آماری پروانه‌های ثبت اختراع جهانی و مقالات پژوهشی است که به معرفی اختراعات می‌پردازند.

وی تأکید کرد که در بخش اجتماعی ملاک ارزیابی تعداد لینک‌های ورودی به وب‌سایت دانشگاه و تعداد صفحات وب‌سایت دانشگاه است که توسط گوگل اندازه‌گیری می‌شود.

آقای دکتر عاشوری یادآور شد: در این لیست ۱۵۴ دانشگاه و مؤسسه از ایران حضور داشتند که ۳۳ واحد دانشگاهی در بین دانشگاه‌های برتر کشور حضور داشتند که واحد لاهیجان موفق شد رتبه نخست استان گیلان و رتبه سوم کشوری را در بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی کسب کند.

برای ثبت نظر خود باید وارد سایت شوید ورود یا ثبت نام