رئیس سازمان چای کشور: خرید برگ سبز چای از ابتدای اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود

نوشته شده توسط خبر نگار سبز جمعه ۱۴۰۱/۶/۱۱ ساعت ۲۳:۱۲ - گروه خبری اجتماعی - مکان : گیلان رشت

رئیس سازمان چای کشور: خرید برگ سبز چای از ابتدای اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود

 حبیب جهانساز عصر امروز در جمع خبرنگاران از اعلام آمادگی کارخانجات برای خرید برگ سبز چای خبر داد و اظهار داشت: شورای قیمت‌گذاری امسال قیمت خرید برگ سبز چای و سهم کارخانجات را 16 اسفندماه سال گذشته اعلام کرد.

رئیس سازمان چای کشور تصریح کرد: با اعلام به موقع شورای قیمت‌گذاری از همان زمان تاکنون با آمادگی کامل در حال عقد قرارداد با کارخانجات هستیم قراردادها مشخص شده و آماده است و تاکنون 50 کارخانه مراجعه و لیست نیازمندی‌ها را اخذ کردند.

جهانساز با بیان اینکه عقد قرارداد با 30 کارخانه نیز انجام شده است ابراز داشت: کارخانجات بسته به مهلت بازگشایی خود زمان دارند تا پیش از بازگشایی کارخانه و آغاز خرید برگ سبز چای عقد قرارداد را انجام دهند تا ناظر به کارخانه اعزام و خرید برگ سبز انجام شود.

وی درباره زمان برداشت برگ سبز چای با بیان اینکه طبق قرارداد از ابتدای اردیبهشت‌ آمادگی خرید برگ چای را داریم گفت: البته زمان برداشت به شرایط اقلیمی بستگی دارد و امسال به دلیل سرمای هوایی که ابتدای سال شاهد بودیم احتمالاً تاریخ برداشت تا 7 اردیبهشت‌ به تعویق بیفتد

رئیس سازمان چای کشور از برداشت خوب برگ سبز چای در امسال ابراز امیدواری کرد و اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده امیدواریم امسال از لحاظ برداشت برگ سبز چای و فروش چای خشک در بازار سال خوبی داشته باشیم.

برای ثبت نظر خود باید وارد سایت شوید ورود یا ثبت نام