ثبت ۳۱۷ گزارش تغییر کاربری از سوی مردم

نوشته شده توسط کیومرث شیدایی سه شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۲ ساعت ۱۲:۴۹ - گروه خبری اجتماعی - مکان : گيلان لاهیجان

 ثبت ۳۱۷ گزارش تغییر کاربری از سوی مردم

به گزارش خبرنگار سبز از پایگاه خبری ایرانیان سبز، صالح محمدی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۹۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی استان  قلع و قمع شد و از این تعداد تغییر کاربری غیرمجاز، ۲۱ مورد مربوط به تغییر کاربری زمین کشاورزی در آستانه اشرفیه، ۲۶ مورد در شهرستان‌های فومن و صومعهسرا و بقیه شامل سایر مناطق گیلان است.

وی با اشاره به فعالیت سامانه ۱۳۱ برای دریافت گزارش‌های مردمی در راستای حفاظت از اراضی زراعی و باغی اضافه کرد: گزارش‌های مردمی توسط ستاد استانی از طریق سامانه ۱۳۱ اخذ و در سریع‌ترین زمان از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی جلوگیری می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی در زمینه صیانت از امنیت غذایی کشور با توجه به اهمیت، در قالب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی مصوب سال ۷۴ و اصلاحیه در سال ۸۵ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده‌است.

محمدی اظهار کرد: بر اساس قانون، هرگونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغات بدون اخذ مجوز از سازمان و مدیریت‌های جهاد کشاورزی و امور اراضی ممنوع بوده و علاوه بر قلع و قمع بناهای احداث شده با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

وی اضافه کرد: در زمینه اجرای این قانون، ماموران سازمان جهاد کشاورزی با شناسایی و پیشگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز با هماهنگی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی برای برخورد ساخت‌ و ساز غیرمجاز و تفکیک‌های غیرقانونی اقدام می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: حضور افراد غیربومی به گیلان به دلیل جاذبه‌های گردشگری آن و تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ساخت ویلا تهدیدی برای اراضی کشاورزی استان محسوب می‌شود.

محمدی از عموم مردم به‌ ویژه روستاییان و کشاورزان گیلان خواست تا در صورت قصد احداث بنا و تاسیسات یا دیوارکشی در اراضی زارعی و باغی متعلق به خود، حتما قبل از هرگونه اقدام از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی “۱۳۱” یا با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان یا مدیریت امور اراضی استان مشاوره و برای دریافت مجوز قانونی اقدام کنند.

برای ثبت نظر خود باید وارد سایت شوید ورود یا ثبت نام