استاندار گیلان: اعتبارات لازم برای اجرای طرح‌های تأمین آب کشاورزی تخصیص می‌یابد

نوشته شده توسط مهرداد نوروزی دافچاهی جمعه ۱۴۰۱/۶/۱۱ ساعت ۱۶:۱۴ - گروه خبری اجتماعی - مکان : گیلان رشت

استاندار گیلان: اعتبارات لازم برای اجرای طرح‌های تأمین آب کشاورزی تخصیص می‌یابد

اسدالله عباسی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران استان گیلان در مورد مدیریت آب زراعی اظهار داشت: با توجه به اینکه کمبود آب با تعامل مسئولان، همراهی همیشگی کشاورزان و اقدام جهادی جبران می‌شود لذا باید همه مردم و مسئولان در سال زراعی امسال همراه باشند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به بازدید خود از سد سپیدرود، این حضور را به جهت تصمیم‌گیری میدانی خواند و تصریح کرد: در راستای لایروبی انهار، آب‌بندان‌ها و مصرف بهینه آب زراعی باید کلیه دستگاه‌های عضو ستاد بحران به طور جدی و عملیاتی امکانات خود را پای‌ کار بیاورند.

وی با بیان اینکه با همدلی صادقانه قطعاً سال زراعی خوبی خواهیم داشت گفت: با توجه به شرایط کمبود آب از هم‌اکنون تا لحظه برداشت محصول استراتژیک برنج، مسئولان جهت افزایش محصول، تولید باکیفیت و ایجاد قوت قلب برای کشاورزان از برنج‌کاران کمک بخواهند و همراه آنان باشند.

استاندار گیلان کاهش سطح آب در این بازه زمانی برای نخستین بار و اهمیت مشارکت مردم در گذراندن این مشکل را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: از همه پتانسیل‌ها برای مدیریت مطلوب و بهینه آب با توجه به وضعیت موجود آب در سد سپیدرود و دیگر ذخایر آبی استان گیلان استفاده شود.

وی با بیان اینکه فرمانداران باید در کنار قرارگاهی در مرکز استان، قرارگاه‌هایی در شهرستان‌ها تشکیل داده و فرآیند مدیریت بهینه آب زراعی در گیلان را بدون مشکل پیش ببرند افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی و متولیان حوزه کشاورزی و آب نیز با کمک رسانه‌ها جهت مدیریت بهینه آب با مردم تعامل داشته باشند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان علاوه بر لزوم بازدیدهای میدانی و مداوم از نقاط مختلف استان گیلان توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی و متولیان آب و کشاورزی بر پخش برنامه‌های کارشناسی در ساعات پربیننده شبکه استانی جهت انتقال موضوعات علمی و تجربی تأکید کرد. 

عباسی با تأکید بر ارائه تسهیلات کم‌بهره به کشاورزان، انجام بیمه محصولات کشاورزی و تهیه سوخت لازم برای برنج کاران ابراز داشت: درباره تأثیرات مثبت استفاده از کود بر مصرف بهینه آب در اراضی سازمان جهاد کشاورزی اطلاع‌رسانی مناسبی برای کشاورزان داشته باشد.  

وی گفت: اعتبارات لازم جهت مدیریت فصل زراعی در اجرای طرح‌های تأمین آب از جمله تکمیل استخرهای ذخیره آب، بندهای انحرافی و سردهنه‌سازی در نقاط آسیب‌پذیر، تعمیر، تجهیز و راه‌اندازی چاه‌های کشاورزی و ایستگاه‌های پمپاژ، بر اساس مصوبات استانی و شهرستانی تخصیص می‌یابد.

استاندار گیلان با اشاره به تخصیص این اعتبارات به پوشش تأمین مالی نیروی انسانی دستگاه‌های خدمات‌رسان عضو ستاد بحران برای ارائه خدمات گفت: فرمانداران، راهداری، نهادهای انقلابی، بسیج سازندگی، سپاه و دیگر دستگاه‌ها از تجهیزات و ظرفیت بخش خصوصی برای مدیریت آب و توزیع عادلانه آن استفاده کنند.

به گزارش تسنیم اسدالله عباسی شامگاه یکشنبه از سد سفیدرود بازدید و پس از آن در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران استان گیلان که با حضور اعضای شورای حفاظت از منابع آب گیلان و مدیرانی از وزارت نیرو تشکیل شد، حضور یافت.

در این نشست که با حضور رئیس حوزه آبریز سفیدرود بزرگ و شمال کشور به‌عنوان نماینده شرکت مدیریت آب ایران و معاون هماهنگی سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد، اعضای شورای حفاظت از منابع آب استان گیلان به بیان نظرات خود در حوزه مدیریت آب پرداختند‌.

برای ثبت نظر خود باید وارد سایت شوید ورود یا ثبت نام