طرح نهضت دیدار خانواده محترم شهدا توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان

نوشته شده توسط کیومرث شیدایی چهارشنبه ۱۴۰۲/۱/۲۳ ساعت ۰۸:۵۷ - گروه خبری اجتماعی - مکان : گیلان لاهیجان

طرح نهضت دیدار خانواده محترم شهدا توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان

در راستای طرح نهضت دیدار خانواده محترم شهدا توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان؛ مهندس محمدعباسی مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان لاهیجان به همراه پرسنل و آقای ولایت ریاست بنیاد شهید شهرستان لاهیجان با پدر شهید علی کاظمی سلیمی دیدار نمودند.
شهید کاظمی در مورخ ۱۳۶۶/۱۰/۲۶ در عملیات بیت المقدس ۲ به فرماندهی سپاه پاسداران در منطقه ماووت سلیمانی عراق به شهادت رسیدند.
گفتنی است: عملیات‌ بیت‌ المقدس ۲ از ساعت ۱:۲۵ صبح مورخ ۲۵ دی‌ ماه‌ ۱۳۶۶ برای‌ آزاد سازی‌ ارتفاعات‌ غرب‌ شهر "ماووت‌ عراق‌"  در منطقه‌ای‌ به‌ وسعت‌ ۱۳۰ كیلومترمربع‌ در سخت‌ترین‌ وضعیت‌ جوی‌ در میان‌ برف‌ و سرما آغاز شد و در مورخ دوم بهمن سال  ۱۳۶۶ درمنطقه عمومی ارتفاعات قمیش و سلیمانیه در دمای گاها زیر ۲۰ درجه سانتیگراد پایان پذیرفت.
عراق در این عملیات گردان ۵ تیپ و خود را از دست داد و تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها و اسرای‌های دشمن بالغ بر ۵۴۰۰ نفر بود. غنایم این عملیات عبارت بود از ۱۵ دستگاه تانك و نفر بر زرهی، ۷۶ قبضه خمپاره اندازه و ۱۷ قبضه توپ ضدهوایی، ۷۵ دستگاه خودرو، تعداد بسیاری از دستگاه های مخابراتی، تعداد زیادی از انواع سلاح های سبك و مهم.

تصاویر خبر
برای ثبت نظر خود باید وارد سایت شوید ورود یا ثبت نام