دکتر براتی: گزارش عملکرد یکساله دولت در شهرستان لاهیجان

نوشته شده توسط خبر نگار سبز دوشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ ساعت ۱۹:۱۷ - گروه خبری اجتماعی - مکان : گیلان لاهیجان

دکتر براتی: گزارش عملکرد یکساله دولت در شهرستان لاهیجان

به گزارش خبرنگار سبز به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی فرمانداری لاهیجان،

دکتر براتی فرماندارلاهیجان به ارائه گزارش عملکرد یکساله دولت در شهرستان در حوزه های مختلف پرداخت.

دکتر براتی اظهار داشت: شاهد اقدامات جهادی طی یکسال گذشته در شهرستان لاهیجان بوده ایم که این حجم از خدمات و فعالیت ها نسبت به سنوات قبل، بی سابقه است. اکثر پروژه های عمرانی شهرستان با تامین اعتبار لازم فعال شده و عملیات اجرایی آنها در حال اجراست.

براتی فرماندار عنوان کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح گیل با حمایت استاندار محترم و پیگیری های نماینده محترم مجلس قطعا اجرایی می شود و در آینده ای نزدیک شاهد بهره‌برداری این پروژه خواهیم بود.

دکتر براتی در ادامه گفت: ثبت لاهیجان به‌عنوان پایتخت چای ایران یکی از رخدادهای مهم تاریخ این شهرستان است که با همت شهردار و شورای محترم شهر لاهیجان محقق شد و این امر بیانگر آن است که تولید این طلای سبز از این شهر در گیلان آغاز شده و موجبات تحول و شکوفایی اقتصاد گردشگری و اقتصاد کشاورزی گیلان را فراهم می‌کند.

فرهاد براتی در ادامه به برگزاری یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند پرداخت و گفت: این جشنواره با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی شهرستانی و استانی و شهردار وشورای پرتلاش شهرستان با هدف ارتقای ارزش های جامعه و ترویج مولفه های فرهنگ ایرانی اسلامی و محوریت عنوان سال « تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» و چشم انداز روشن برای جامعه سالم ، شهر پاک و آرام با مشارکت شهروندان برگزار شد..

براتی ادامه داد: این جشنواره جای خود را بین اهالی هنر و تئاتر کشور باز کرده است و با توجه به اینکه ۱۶۶ اثر از ۱۸ استان به جشنواره ارسال شد این اتفاق تکلیف ما را برای برگزاری جشنواره با کیفیت‌تر در سال‌های آینده سنگین‌تر می‌کند.همچنین تجلیل و تقدیر از فرهیختگان شهرستان که با حمایت‌های نماینده محترم شهرستان و امام جمعه محترم شهرستان و تلاش تمامی دستگاه‌های اجرایی و شواری محترم تامین شهرستان برگزار گردید

نماینده عالی دولت در شهرستان به کمیته برنامه ریزی شهرستان اشاره کرد و گفت: سهم شهرستان لاهیجان از بودجه سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۸۲۰ میلیارد ریال است که مدیران باید برنامه‌محوری را در راس هزینه‌کرد بودجه امسال قرار دهند و هر دستگاه‌ اجرایی که برنامه تحولی نداشته باشد، اعتباری به آنها تعلق نمیگیرد.

دکتر براتی گفت: ایجاد اشتغال پایدار از تأکیدات و برنامه های مهم دولت سیزدهم است که در این راستا، اولویت بندی طرح های اقتصادی و اشتغال زایی جهت اختصاص تسهیلات، باید در اولویت کاری دستگاه‌های متولی قرار گیرد که در همین راستا طبق سند اشتغال این شهرستان باید  هزار و ۸۴۹ فرصت شغلی در منطقه فراهم می شد که بیش از ۳ هزار و ۱۲۶ مورد آن عملیاتی شده است که قریب به ۱۰ درصد بیش از اشتغال تعهد شده در سامانه رصد اشتغال توسط دستگاه های اجرایی شهرستان ثبت شده است.

فرهاد براتی از آسفالت راه‌های روستایی این شهرستان با همکاری بنیاد مسکن و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد و اظهار کرد: ۳۷ هزار متر با اعتباری بالغ بر ۵۳۰ میلیارد ریال برای آسفالت روستاهای بخش مرکزی و رودبنه هزینه شد.

براتی به مساکن مدد جویی اشاره کرد و افزود: دولت مردمی در سال گذشته ۴۵ واحد مسکونی برای مدد جویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی احداث و به آنان تحویل داده شده است.

وی در حمایت از مددجویان عزیز گفت: سازمان های کمیته امداد و بهزیستی باید به جامعه هدف خود مهارتهای شغلی را آموزش دهند تا مستقل و خودکفا شوند.

فرماندار لاهیجان در ادامه گفت: در حوزه برق رسانی مجموع مبالغ بابت رفع ضعف برق در سال جاری۴۲۰ میلیارد ریال، بابت تامین برق حوزه شهر و روستا۱۰۰ میلیارد ریال، احداث ۱۱۰ کیلومتر کابل خودنگهدار ۳۱۰ میلیارد ریال، بابت سرقت سیم۲۰ میلیارد ریال که مجموع آن بالغ بر ۸۲۰ میلیارد ریال می‌باشد‌.

فرماندار لاهیجان به خدمات حوزه کشاورزی شهرستان اشاره کرد و افزود: شهرستان لاهیجان دارای ۳۶۰۶۰ هکتار اراضی زراعی و باغی که سطح زیر کشت برنج ۲۳۸۱۶ هکتار است که ۹۸۰۰۰ تن شلتوک برداشت میشود.

گفتنی است در این شهرستان ۴۳۴۱ تن شیر، ۵۳۰ تن گوشت سفید و ۱۷۲۰ تن گوشت قرمز تولید شده است. از ۲۳۸۱۶ هکتار اراضی مزروعی ۱۱۳۲۶ هکتار تجهیز و نوسازی و ۱۵۰۶۵ متر لاینینگ شده است.

در شهرستان لاهیجان ۱۸۰ کارخانه برنجکوبی فعال می‌باشد که ازین میان ۶۵ کارخانه اصلاح ساختار شده‌اند.

لازم به ذکر است: در سال ۱۴۰۱ هفت میلیارد ریال در حوزه اشتغال خانگی به متقاضیان پرداخت شده است.
فرماندار لاهیجان افزود:جا دارد از زحمات و پیگیری‌ها و همت و تلاش  استاندار محترم و نماینده محترم در روزهای پایانی سال در خصوص مطالبات چایکاران شهرستان که به حسابشان واریز گردید تشکر ویژه ای داشته باشم.
دکتر براتی از تمامی زحمات و تلاش های انجام شده توسط دستگاه های اجرایی و متولی ان امر در راستای این اقدامات تشکر و قدردانی نمود.همچنین از تلاش‌های شبانه روزی شورای تامین در تامین امنیت و برقراری امنیت در ایام اغتشاشات بسیار قدردانی نمود.

فرماندار لاهیجان در پایان همچنین قول مساعد جهت تداوم عملیات اجرایی پروژه های فعال و فعال نمودن سایر پروژه ها در سال مالی جدید را داد و بیان نمود که تلاش های شبانه روزی با همکاری دستگاه های اجرایی در راستای محرومیت زدایی، رفع مشکل اشتغال در شهرستان و حمایت های استاندار محترم و جهادی و نماینده سخت کوش  و محترم شهرستان و امام جمعه محبوب شهرستان انجام خواهیم داد.

تصاویر خبر
برای ثبت نظر خود باید وارد سایت شوید ورود یا ثبت نام