آخرین جزئیات از وضعیت مناطق سیل زده گیلان

نوشته شده توسط زهرا صفرزاده چهارشنبه ۱۴۰۲/۶/۲۹ ساعت ۰۹:۳۳ - گروه خبری محیط زیست - مکان : گيلان آستارا

آخرین جزئیات از وضعیت مناطق سیل زده گیلان

بارش شدید باران در شهرستان های غرب گیلان به ویژه آستارا که طی یک قرن اخیر بی سابقه بوده سبب جاری شدن سیلاب و بروز مشکلاتی برای ساکنان این مناطق شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ایرانیان سبز به نقل قول از خبرگزاری مشرق، همه چیز از یک هشدار هواشناسی شروع شد، هشداری که خبر از ورود یک سامانه بارش زا به گیلان می‌داد.

از طرفی آب منطقه‌ای گیلان هم پیرو هشدار هواشناسی، زنگ خطر طغیانی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها را به صدا در آورد و از مردم و بویژه گردشگران و مسافران خواست تا از اُتراق در کنار رودخانه‌ها بپرهیزند.

حوالی ۳ بامداد امروز بود که باران شدیدی در غرب گیلان به ویژه در شهرستان‌های آستارا و تالش آغاز شد و این بارش تا ساعت ۸ صبح ادامه یافته که سبب طغیان رودخانه‌ها، بالا آمدن آب مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر شد.

شدت طغیان رودخانه‌ها به حدی بود که پل سیبلی آستارا تخریب و تردد در محور آستارا - تالش عملاً قطع شد و چندین خودرو در سیل گرفتار و ترافیک سنگینی در محدوده و داخل شهر آستارا ایجاد شد.

آن طور که منابع محلی آستارا روایت می‌کنند؛ سیل و طغیان رودخانه‌ها سبب تخریب چندین پل، زیر آب رفتن بازار ساحلی شهر، آبگرفتگی منازل مسکونی و فروشگاه‌ها و مغازه‌ها، تخریب چندین باب مغازه، قطع شدن آب و برق چندین خانوار در آستارا شده است.

با اعلام وقوع سیل و طغیان شدید رودخانه‌ها در غرب گیلان، ستاد مدیریت بحران به همراه اعضای این ستاد در آستارا و تالش تشکیل جلسه داده و نسبت به هماهنگی‌های بیشتر برای سامان بخشی به وضعیت موجود و برون رفت از بحران، تدبیراتی اتخاذ شد.

تصاویر خبر
برای ثبت نظر خود باید وارد سایت شوید ورود یا ثبت نام