cong logo
شما هنوز وارد نشده اید

پایگاه اطلاع رسانی ایرانیان سبز

زمینه انتشار: « اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی»

مدیرمسئول : محمد شیدایی

شماره تماس : 01342338783

کد پستی: 4414633718

گیلان-لاهیجان-خیابان شهدا-شهدا9-ساختمان مریم-طبقه2 - واحد غربی -دفتر پایگاه خبری ایرانیان سبز

پایگاه خبری " ایرانیان سبز" فعالیت خود را از سال ۱۳۹8 به عنوان یک رسانه‌ی خبری مردمی در طیف ملی، استانی، شهری و روستایی آغاز نموده است.
رسالت " ایرانیان سبز" به واسطه ساختار ویژه فعالیت شبکه مویرگی خود، به عنوان پایگاه خبر مردمی جهت اطلاع رسانی اخبار اقدامات سبز، پیشنهادات سبز، انتقادات سبز و خصوصاً سوالات سبز سازنده هموطنان ایرانی جهت احیا و آبادانی این سرزمین و اطلاع رسانی‌های وابسته به آن ایجاد گردیده است

قوانین و مقررات

الف- تعاریف:
«کاربر»: شخصیت حقیقی است که در «ایرانیان سبز» ثبت نام می‌کند.
«ایرانیان سبز»: فراهم کننده پلتفرم یا بستر انتشار و توزیع خبر و محتوا است.
«شرکت»: شخصیت حقوقی و یا کسب و کار فعال و دارای مجوزهای قانونی است که قصد استفاده از پلتفرم «ایرانیان سبز» برای انتشار و توزیع اخبار خود را دارد. «شرکت» در «ایرانیان سبز»، معادل «منتشر کننده محتوا» نیز شناخته می‌شود.
«پروفایل رسمی»: بخشی ازسایت «ایرانیان سبز» است که به هر شرکت اختصاص داده می‌شود و دارای اطلاعات مرتبط با شرکت، محتوای منتشر شده آن و سایر مواردی است که شرکت آنها را منتشر کرده است.
«دفتر روابط عمومی»: عبارت است از بخشی از سایت «ایرانیان سبز» که در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و می‌تواند توسط آن اقدام به ایجاد پروفایل رسمی برای شرکت و سپس تولید، انتشار، توزیع و جمع‌آوری بازخوردهای خبری و سایر امکاناتی که در آینده به آن اضافه خواهد شد، کند «محتوا»: هرگونه مطلب اعم از خبر، گزارش، یادداشت، مقاله، تصویر، ویدیو، صوت و سایر گونه‌های انتقال اطلاعات است که توسط شرکت تولید می‌شود و بر روی پایگاه خبری «ایرانیان سبز» منتشر و توسط آن در بین دریافت کنندگان محتوا توزیع می‌شود.
«خبرخوان»: عبارت است از فرد یا افرادی که دریافت کننده محتوای منتشر شده بر روی «ایرانیان سبز» هستند. خبرخوان‌ها شامل، خبرنگاران، رسانه‌ها و سایر افرادی است که در دیتابیس رسانه‌های «ایرانیان سبز» ثبت شده‌اند و یا به نحوی برای دریافت محتوا، در «ایرانیان سبز» ثبت نام کرده‌اند.
«توزیع»: عبارت است از ارسال محتوای تولید شده توسط شرکت به خبرخوان‌های در دیتابیس‌های «ایرانیان سبز» که شامل ابزاری همچون ایمیل، فکس، پیامک، رسانه‌های اجتماعی و یا سایر ابزار انتقال اطلاعات است.
«تحریریه»: عبارت است از فرد یا افرادی از «ایرانیان سبز» که بر محتوای دریافت شده از سوی شرکت نظارت می‌کند و سپس آن را بر روی خروجی «ایرانیان سبز» منتشر و سپس بر اساس درخواست شرکت، در بین خبرخوان‌ها توزیع می‌کند ب- شرایط کلی استفاده از «ایرانیان سبز»:
هر کاربر سامانه «ایرانیان سبز»، موظف به رعایت شرایط و مقررات استفاده از خدمات آن است و ثبت نام در این سامانه بدون موافقت با این شرایط و قوانین امکان‌پذیر نیست و ثبت نام هر کاربر به منزله مطالعه آن و سپس تایید شرایط عضویت است. این قوانین ممکن است به طور متناوب به روز شوند و در قسمت قوانین و مقررات قرار می‌گیرند.
«ایرانیان سبز» می‌تواند دسترسی هر کاربری که به تشخیص خود به این شرایط پایبند نبوده را ابتدا با اخطار قبلی و سپس بدون اطلاع وی محدود کند و یا از دسترسی وی به طور کامل جلوگیری کند.
در «ایرانیان سبز»، اخبار توسط شرکت‌ها منتشر می‌شود و شرکت‌ها به عنوان منتشر کننده خبر شناخته می‌شوند و لذا مسئولیت هرگونه خبر منتشر شده با خود شرکت است. در واقع «ایرانیان سبز» به عنوان فراهم کننده بستر انتشار برای اخبار و محتوا شناخته می‌شود و مسئولیت محتوای ارائه شده و صحت آن به عهده منتشر کننده خبر است.
به همین جهت، هر شرکت منتشر کننده خبر، دارای صفحه‌ای اختصاصی در «ایرانیان سبز» است که اخبار منتشره در آن، به عنوان اخبار تایید شده (مورد تایید) آن شرکت شناخته می‌شوند و قابل تکذیب از سوی منتشر کننده خبر نیست.
«ایرانیان سبز» و یا هیچ یک از کاربران آن، خود منتشر کننده اخبار بدون اطلاع شرکت نیستند و در واقع محتوای منتشر شده در پروفایل رسمی هر شرکت، تنها پس از تایید کاربر مدیریت کننده آن، منتشر می‌شود. هیچ یک از کاربران اجازه انتشار محتوا به نمایندگی از شرکتی که نماینده آن نیستند را ندارند.
«ایرانیان سبز» و یا هیچ یک از کاربران آن، خود منتشر کننده اخبار بدون اطلاع شرکت نیستند و در واقع محتوای منتشر شده در پروفایل رسمی هر شرکت، تنها پس از تایید کاربر مدیریت کننده آن، منتشر می‌شود. هیچ یک از کاربران اجازه انتشار محتوا به نمایندگی از شرکتی که نماینده آن نیستند را ندارند. پروفایل شرکت تنها می‌تواند توسط کاربرانی که پروفایل آن را ساخته‌اند مدیریت شوند، مگر اینکه درخواستی از سوی آن شرکت به طور رسمی به «ایرانیان سبز» ارسال شود تا دسترسی کاربران قبلی محدود شود و یا کابران جدیدی به مدیریت آن پروفایل اضافه شوند.
مسئولیت حفظ و نگهداری کد کابری (ایمیل) و رمزهای عبور و دسترسی به «دفتر روابط عمومی» یا همان «پنل کاربری»، به عهده کاربر است و در صورت قراردادن کد کاربری و ایمیل در اختیار دیگران، مسئولیت انتشار اخبار و محتوا بر عهده کاربر اصلی است. «ایرانیان سبز» احراز هویت کاربر را تنها از طریق نام کاربری و رمز عبور صورت می‌دهد.
«ایرانیان سبز» به عنوان ارائه دهنده پلتفرم و یا زیرساخت انتشار خبر شناخته می‌شود و مسئولیت آن، تایید هویت شرکت منتشر کننده خبر و فرد منتشر کننده آن است. به همین جهت، «ایرانیان سبز» می‌تواند مدارکی دال بر فعالیت قانونی شرکت موردنظر همچون «روزنامه رسمی آخرین تغییرات شرکت» و درخواست رسمی مبتنی بر استفاده از سرویس‌های «ایرانیان سبز»، را از فرد نماینده درخواست کند.
برای انتشار اخبار به نمایندگی از یک شرکت، هر فرد حقیقی می‌تواند در «ایرانیان سبز» به عنوان یک «کاربر» ثبت نام کرده و سپس یک یا چند پروفایل شرکت را در «ایرانیان سبز» ایجاد کند. هر کاربر موظف است هویت خود را با ارائه مدارکی همچون تصویر کارت ملی به بخش «امور مشتریان ایرانیان سبز» احراز کند. وی همچنین موظف است طی اقرارنامه‌ای، اذعان کند که به نمایندگی از شرکت مورد درخواست برای انتشار اخبار و آگاهی مدیریت آن شرکت، اقدام به انتشار اخبار در «ایرانیان سبز» و سپس توزیع آن در سایر رسانه‌ها می‌کند. «ایرانیان سبز» مجاز است در صورت لزوم، مدارکی را در این زمینه همچون «نامه معرفی آن فرد به عنوان نماینده شرکت برای انتشار و توزیع اخبار در سربرگ شرکت» را از فرد درخواست کند. به جهت موارد قانونی و اطمینان از اینکه «ایرانیان سبز»، کانال اخبار موثق و مورد تایید شرکت‌های منتشر کننده خبر است، هر کاربر با ثبت نام در «ایرانیان سبز» و «ثبت پروفایل شرکت» اذعان می‌کند که اطلاعات دقیق و کاملی از هویت خود و اطلاعات مرتبط با شرکت مورد نظر برای انتشار و توزیع اخبار آن را به «ایرانیان سبز» ارائه داده است. «ایرانیان سبز» می‌تواند حساب‌های کاربرانی که اطلاعات هویتی خود را به طور کامل تکمیل نکرده و یا مدارک مورد درخواست احراز هویت را ارسال نکرده‌اند را مسدود کرده و یا از انتشار اخبار آنها جلوگیری کرده و یا صفحه رسمی شرکت ثبت شده و یا پروفایل آنها را از خروجی خود حذف کند.
در صورتی که فرد یا شرکت ثالثی و خارج از شرکت همچون شرکت‌های تبلیغاتی و یا مشاوران روابط عمومی، قصد دارند از «ایرانیان سبز» برای انتشار و توزیع اخبار یک شرکت استفاده کنند، موظفند نامه معرفی از سوی شرکت به «ایرانیان سبز» را به عنوان نماینده آن شرکت در انتشار و توزیع اخبار در رسانه‌ها، به «ایرانیان سبز» ارسال کنند.
هیچ کاربری نمی‌تواند درخواست ثبت یک پروفایل رسمی برای شرکتی کند که قبلا توسط کاربر دیگری ثبت شده است. در صورتی که کاربر جدید مدعی است، پروفایل ثبت شده بدون اجازه شرکت ثبت شده و در حال مدیریت است، باید طی یک نامه در سربرگ شرکت از سوی مدیر شرکت و یا یکی از افراد دارای حق امضاء در آن، درخواست خود را برای انتقال کنترل دسترسی‌ها به پروفایل شرکت به کاربر جدید، به «ایرانیان سبز» ارسال کند.
هر کاربر می‌تواند، کاربر یا کاربران دیگری را به مدیریت «پروفایل رسمی» شرکت و انتشار محتوا با نام آن دعوت کند. همچنین هر کاربر می‌تواند درخواست خود مبنی بر مدیریت پروفایل رسمی شرکت را به کاربر دیگر ارسال کند تا توسط وی به تیم مدیران پروفایل شرکت دعوت و افزوده شود. ایرانیان سبز، همواره تلاش دارد تا «پروفایل رسمی» شرکت‌ها و امکانات «دفتر روابط عمومی»، توسط نمایندگان واقعی شرکت که توسط مدیریت ارشد شرکت و یا افراد دارای صلاحیت ارشد در شرکت معرفی می‌شوند، اداره شوند و لذا درخواست‌های رسمی از سوی مدیران ارشد کسب و کار که در سربرگ و به همراه سایر مدارک مالکیت شرکت ارسال شوند را مبنای تصمیم‌گیری برای ایجاد دسترسی‌های لازم قرار خواهد داد. پ- شرایط انتشار اخبار در «ایرانیان سبز» تیم تحریریه «ایرانیان سبز»، تمامی اخبار و مطالب را قبل از انتشار در سایت ایرانیان سبز و همچنین قبل از توزیع آن در بین رسانه‌ها، مطالعه کرده تا از تبعیت آنها با قوانین جاری، استانداردهای خبری، دارای ارزش خبری بودن، تبلیغاتی نبودن و تطابق آن با فرمت محتوای استاندارد «ایرانیان سبز» اطمینان حاصل کند. تبعیت دقیق و کامل از این راهنما به تسریع در تایید مطلب شما و انتشار سریع آن و سپس توزیع آن در سایر رسانه‌ها کمک می‌کند. این اصول و راهنماها به طور منظم به روز شده و مشترک (منتشر کننده اخبار) باید از طریق مراجعه به لینک آن در سایت «ایرانیان سبز» از تغییرات آن آگاه شود و پذیرش آن در این مرحله، به منزله پذیرش حق «ایرانیان سبز» در به روزرسانی و ویرایش آن در آینده خواهد بود. عدم تبعیت از این راهنمای کلی، به یکی از موارد ذیل منجر خواهد شد:
رد درخواست شما مبنی بر انتشار محتوا (خبر به طور کل قابل انتشار نیست)
درخواست اصلاح بخش‌هایی از محتوا پیش از انتشار
درخواست از شما مبنی بر ویرایش و یا بازبینی مجدد محتوا (اصلاح اشکالات نگارشی و یا دستوری)
ت- منبع خبری:
هر خبر در تیتر و خلاصه خود، باید به طور گویا نشان‌دهنده این مطلب باشد که این مطلب از سوی چه شرکتی منتشر شده است. در واقع شرکت منتشر کننده خبر نباید در متن خبر، از شرکت منتشرکننده آن فاصله بگیرد و اینگونه القا کند که شخص و یا خبرنگار خارج از شرکت، مطلبی را بدون اطلاع آن در مورد آن نوشته است. .»
ث- حوزه‌های خبری:
شرکت‌های منتشر کننده خبر باید تنها اخبار فعالیت خود را منتشر کنند و از انتشار اخبار در مورد سایر شرکت‌ها منع می‌شوند. همچنین اخبار ارسالی نباید به منافع سایر شرکت‌ها و یا رقبا آسیب زده و یا باعث ترویج مسائل منفی در مورد آنها شود.
اخبار ارسالی باید در حوزه فعالیت شرکت باشد و ارائه اخبار در حوزه‌های غیر مرتبط با فعالیت‌های شرکت مجاز نیست. اخبار ارسالی باید فارغ از مسائل سیاسی باشد.
ج- قالب کلی خبر و مطلب ارسالی: اخبار ارسالی از سوی مشتریان به «ایرانیان سبز»، باید حاوی اطلاعات دقیق، متناسب با زمان، شفاف و دارای ارزش خبری و محتوایی و عاری از اغراق تبلیغاتی، درخواست مستقیم از مخاطب برای انجام کاری مرتبط با خرید محصولات و خدمات و عاری از هرگونه پیام‌های هرزگونه باشد.
چ- ارزش خبری:
اخبار ارسالی باید دارای ارزش خبری و محتوایی همچون موارد زیر باشد:
اطلاعاتی زمان محور (خبری که در آن عنصر زمان در آن حضور دارد)، در مورد محصول یا خدمتی جدید
اخباری در مورد یک رویداد ارسال‌کننده خبر و یا در موردی مرتبط با فعالیت و خدمات وی
کسب موفقیت در یک حوزه تجاری یا فرهنگی و اجتماعی، رویدادی مرتبط با فعالیت شرکت همچون سالگرد تاسیس، کسب یک جایزه و یا حضور در رویدادی تجاری، یک تحلیل یا مقاله در مورد یک رویداد جاری در سطح کشور و یا صنعت مرتبط با فعالیت شرکت ح- تیتر خبر:
تیتر خبر باید دارای خصوصیات زیر باشد:
تیتر هسته اصلی خبر است که باید به طور شفاف و واضح و عاری از هرگونه استعاره و تشبیه باشد به نحوی که تنها با خواندن تیتر مطلب، خواننده به هدف انتشار آن پی ببرد. تیتر نباید تلاش کند تا خواننده را به طور نامحسوس و یا زیرکانه به خواندن متن آن تشویق کند و یا از متن خبر و عناصر تشکیل دهنده آن به دور باشد. خ- خلاصه خبر:
خلاصه خبر یا «لید» خبر، همانگونه که از نام آن پیداست، خلاصه‌ای است از اتفاق خبری و باید دارای مواردی همچون عنوان خبر، زمان، مکان، فرد یا افراد درگیر در آن و یا دلایلی باشد که خبر را دارای ارزش خبری می‌کند.
خلاصه خبر باید به گونه‌ای باشد که حداکثر اطلاعات ممکن که در مورد اصل ماجرا را در خود منعکس کرده باشد. مقدمه چینی و یا مطالب غیر مرتبط با خبر و پیش زمینه‌های خبر نیست در خلاصه خبر درج شود. به طور کلی خواننده باید با خواندن تیتر به همراه خلاصه خبر بتواند هرآنچه که باید را از خبر دریافت کند.
به جهت ایندکس شدن مناسب خبر در موتورهای جستجو، استفاده از نام شرکت منتشر کننده خبر، عنوان رویداد و دو تا سه کلمه کلیدی منحصر به فرد با خبر و یک تا دو کلمه کلیدی مرتبط با صنعت مرتبط با فعالیت شرکت توصیه می‌شود. حداکثر تعداد کلمات در خلاصه خبر، ۳۰ کلمه است.
د- لحن خبری:
لحن خبری باید از زبان سوم شخص و بی‌طرف باشد. لحن خبر باید عاری از هرگونه لحن مستقیم با استفاده از ضمائری چون «من»، «ما» و یا «شما» باشد، مگر اینکه از زبان یک سخنگو و یا مدیر شرکت و یا شخص مشخص و معلوم دیگر و در داخل یک «نقل قول» قرار گیرد.
به طور کلی اخبار و محتوا باید حاوی لحن سوم شخص و بی‌طرف (از دید شخص ثالث و یا از دید یک روزنامه نگار) نوشته شوند.
مثال غلط: می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت ما به آدرس ..... مراجعه کنید.
مثال صحیح: علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت ........ مراجعه کنند.
خطاب مستقیم نشانه‌ای از تلاش برای تبلیغات مستقیم محصولات و خدمات است و قابل انتشار در «ایرانیان سبز» نیست.
ذ- لحن تبلیغاتی:
استفاده از کلماتی همچون «شگفت‌انگیز»، «برترین»، «جذاب‌ترین» و به طور کل، استفاده از صفات تفصیلی غیر قابل اثبات، نشانه‌ای از به کارگیری لحن تبلیغاتی در خبر است که اخبار دارای اینگونه تعابیر قابل انتشار و توزیع توسط «ایرانیان سبز» نیست. ر- سبک نوشتار:
اخبار نباید شامل برجسته‌سازی بخش‌هایی از مطلب (Bold) به جهت جلب توجه باشد و استفاده از اینگونه سبک‌های نوشتاری تبلیغاتی می‌تواند موجب رد مطلب شود. ز- لینک‌ها:
استفاده از لینک‌ها در داخل مطلب و یا در بخش «لینک‌های مطلب» (لینک‌هایی که در انتهای خبر نمایش داده می‌شوند) در اخبار مجاز است به شرط آنکه با حذف آنها، پیوستگی خبر از بین نرود و تمام عوامل و اجزای خبر را پوشش دهد. در واقع بدون لینک‌ها، مطلب برای یک خواننده قابل فهم باشد.
لینک در داخل مطلب (یک قسمت از مطلب به سایتی دیگر لینک می‌شود)، تنها برای اطلاعات بیشتر در مورد همان بخش می‌توان لینک قرار داد. به عنوان مثال می‌توان نام یک محصول اشاره شده در مطلب را به صفحه مشخصات کامل آن محصول، در سایت منتشرکننده خبر لینک کرد. لینک قرار داده شده نباید دارای تصاویر یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور باشد. همچنین لینک قرار داده شده، باید فعال باشد و در صورتی‌که هنوز لینک فعال نیست، از قرار دادن آن در خبر خودداری کنید.
منتشر کننده خبر، تنها می‌تواند لینک‌های مرتبط با سایت شرکت خود را در متن و یا انتهای خبر قرار دهد و لینک‌دهی به سایت‌های ثالث ممکن نیست.
ژ- دست اول بودن خبر:
«ایرانیان سبز»، مختار است که اخبار دارای تاریخ قدیمی و فاقد زمان مشخص را منتشر نکند.
اخبار ارسالی باید از کانال «ایرانیان سبز» برای اولین بار منتشر شوند زیرا مخاطبان آن و همینطور موتورهای جستجو تمایلی به انعکاس اخباری که قبلا و در سایر کانال‌های اطلاع‌رسانی دیده‌اند ندارد. منتشر کننده خبر، باید «ایرانیان سبز» را به عنوان اولین مرجع انتشار و توزیع مطلب خود برگزیند و سپس می‌تواند آن را در کانال‌های دیگر منتشر کند. این مساله شامل مطالبی که ابتدا بر روی سایت رسمی شرکت منتشر کننده خبر منتشر شده‌اند، نمی‌شود. س- صحت اطلاعات:
اخبار و مطالب ارسالی نباید شامل ادعاهای غیر قابل اثبات همچون «بالاترین کیفیت»، «بهترین خدمات» و «مشتری مدارترین شرکت» باشد مگر آنکه در قالب دریافت تاییدیه‌ای از سوی یک مرجع مشخص و از زبان آن باشد. مثال قابل قبول: انتخاب شرکت آوید در طی کنفرانس مشتری‌مداری به عنوان برترین شرکت خدماتی در سال ۹۳ مثال مردود: شرکت آوید برترین شرکت خدماتی در سال ۹۳ ادعاهای مربوط به اولین و بزرگترین باید با اسناد مرتبط در طی خبر پشتیبانی شوند. در صورت ادعاهای همچون اختراع و ابتکار، باید ادعای مربوط با اسناد رسمی تایید کننده همراه شوند. تحریریه «ایرانیان سبز» می‌تواند، در صورت نیاز اسناد تایید کننده ادعا را قبل از انتشار خبر، از منتشر کننده خبر درخواست کند و در صورت عدم ارائه این اسناد، می‌تواند از انتشار و توزیع اخبار مربوط خودداری کند. ش- اطلاعات تماس تایید شده:
همه شرکت‌ها موظف به درج اطلاعات تماس خود در انتهای اخبار برای دسترسی آسان دریافت‌کنندگان خبر جهت کسب اطلاعات بیشتر هستند. این اطلاعات شامل نام، ایمیل و شماره تماس یک فرد مطلع در شرکت منتشر کننده خبر است. ص- اطلاعات مرتبط با سهام و بازار سرمایه:
شرکت‌های منتشر کننده خبر که در بازار سرمایه و بازار بورس فعال هستند باید استانداردهای مرتبط با انتشار اخبار مالی و وضعیت خود را براساس استانداردهای سازمان‌های ذیربط تنظیم کنند. ادعاهای مرتبط با وضعیت سهام، پیش‌بینی‌های درآمدی و وضعیت فعلی شرکت‌های فعال در بازار پول و سرمایه، باید براساس خط مشی و استانداردهای نهادهای قانونی کشور باشد. «ایرانیان سبز» در صورت نیاز، می‌تواند قبل از انتشار خبر، نامه تاییدیه‌ای در سربرگ شرکت و با امضای مدیرعامل آن مبتنی بر به عهده گرفتن مسئولیت‌های قانونی انتشار خبر و یا مستندات قانونی خبر همچون آمار مالی تایید شده توسط نهادهای قانونی را درخواست کند ض- نکات نگارشی و املایی:
اخبار ارسالی به «ایرانیان سبز» باید فارغ از هرگونه غلط‌های املایی و نگارشی باشد و نباید دارای لغات پیچیده و یا بسیار تخصصی باشد. در صورت ضرورت استفاده از لغات تخصصی، ارائه توضیح کوتاهی در مورد آنها در متن خبر الزامی است. «ایرانیان سبز» می‌تواند خود اشکالات نگارشی را مرتفع کند ولی مختار است، انتشار خبر را منوط به حل اشکالات توسط مشتری کند و یا برای اصلاح آنها، مبالغی را براساس تعرفه ویرایش درخواست کند. ط- ویرایش و یا حذف خبر:
اخبار ارسالی به «ایرانیان سبز»، پس از انتشار بر روی سایت قابل حذف نیست و ویرایش بر روی آنها به جز بر روی موارد جزئی امکان‌پذیر نیست.
«ایرانیان سبز» می‌تواند هرگونه درخواست حذف و ویرایش را به دلیل گمراه کردن خوانندگان و آسیب‌های این مطلب بر ایندکس شدن توسط موتورهای جستجو نپذیرد و در صورت پذیرش آن، ملزم به انجام آن در بازه زمانی خاصی نیست.
در صورتی‌که سایر رسانه‌ها و خبرنگاران مطلب منتشر شده بر روی «ایرانیان سبز» را به عنوان خبرهای مورد تایید شرکت، در رسانه‌های خود بازتاب دهند، «ایرانیان سبز» هیچگونه تعهدی نسبت به درخواست آنها برای حذف و یا ویرایش خبر ندارد.
شرکت منتشرکننده خبر می‌تواند در صورت نیاز به اصلاح خبر قبلی، خبر جدیدی مبنی بر «اصلاحیه»، با درج کد و لینک خبر قبلی، منتشر کند.
ظ- اخبار غیر قابل انتشار:
اخبار و محتوای مرتبط با فعالیت‌های غیرقانونی و یا فعالیت‌های هرزگونه از کانال «ایرانیان سبز» قابل انتشار و توزیع نیست. این اخبار می‌تواند شامل مطالب شرکت‌های هرمی غیرقانونی، شرط‌بندی، محصولات غیر قانونی در کشور، محتوای مرتبط با داروها و ادعاهای محصولات معجزه‌گر در زمینه سلامتی و یا ترک اعتیاد، محتوای هرزگونه، محتوای حاوی ترغیب به کلیک بر روی لینک برای ایجاد ترافیک، تلاش برای کسب لینک و اعتباردهی به وب‌سایت و یا جذب اطلاعات مخاطبان برای استفاده در سیستم‌های هرزگونه (اسپم) و یا جمع‌آوری اطلاعات مخاطبان برای فروش به شرکت‌های ثالث و فعالیت‌های مشابه است.